Prioritou je vzdělávání a příprava na profesní život- čemuž odpovídá i hodnocení- podpora samostatného vstávání, zavedení aktivních činností, pravidelná příprava do školy, podřízení režimu návštěvám škol, snaha o motivaci chlapců k docházce do školy- finanční odměna za nulovou neomluvenou absenci, za vysvědčení bez nedostatečných… snažíme se, aby nedocházelo k předčasnému vyloučení chlapců ze vzdělávání, intenzivně komunikujeme se školami a hledáme společně řešení nastalé situace (kázeňské problémy či učební obtíže)…
V rodině při školní docházce selhávají, čímž se problémové chování prohlubuje a nabaluje na sebe další negativa- prohlubují se bariéry – účast v závadové partě, experimentování s návykovými látkami, trestná činnost (drobné krádeže), toulání, záškoláctví.
Vyloučení ze škol běžného proudu má mnoho negativních dopadů, dost na tom, že je dítě vytrženo ze svých sociálních vazeb- to důležité, když tyto vazby patologické a ohrožují jeho zdravý vývoj. Dítě je provázeno a podporováno ve školní docházce a režimově vedeno k pravidelné školní přípravě, která vychází z potřeb dítěte- učí se, co potřebuje, pracuje na tom, co potřebuje vypilovat a má k dispozici podporu pedagogických pracovníků.
Návštěva civilní školy chlapce nestigmatizuje, vysvědčení či získaný výuční list si nelze nijak spojit s ústavní výchovou a chlapci tedy nikde nemusí uvádět, že pobývali ve výchovném ústavu. Zároveň styk s intaktní vrstevnickou skupinou má pozitivní vliv na jejich chování + se tím minimalizují negativní dopady ústavní péče jako je – posun normy, ponorková nemoc, atd.
Vycházíme z premisy, že minimálně výuční list podpoří uplatnění chlapců na trhu práce. V posledních 5 letech se nám daří zvyšovat kvalifikaci našich chlapců a jejich lepší uplatnitelnost na trhu práce prostřednictvím projektu nadačního fondu Albert, s jehož pomocí máme finanční prostředky na zaplacení kurzů autoškoly.